Friday, May 22, 2009

Hai la badan...

saya tidak kisah kalo badan saya letih kalo membuat kerja-kerja rumah seperti:
-cuci bilik air&toilet---sangat suka kerja ini..:)
-masak memasak---ni lg best..
-mop lantai---buat pengetahuan anda..pd setiap sessi mop saya akan mop keseluruhan rumah (erkk tingkat bwh je ye..tingkat atas mr hubby yg setelkan) saya akan mop paling minimum 4 kali..pertama..mop dgn air sabun...kedua dan ketiga..dgn air paip biasa...dan kalo mata saya sakit lg nampak ada sehelai dua rambut..saya akan mop utk kali keempat...
-vacuum rumah---mestila vacuum b4 mop kan..
-lap mengelap--kabinet tv..hatta mesin basuh pun haku lap...
-sidai kain--nak sidai kain pun mesti ada seni tau..hehe
-mesin kain--hah..ni campak je dlm mesin..
-jaga anak-anak--walaupun kadangkala bertukar karektor..namun merekala pengarang jantung saya..

langsung tak tension buat sume tu..ye..tipula kalo badan x letihh...hangin tak naik..kerja-kerja tu pun bukan buat sume serentak sekaligus..
tapi sekurang-kurangnya..saya akan puas hati tgk rumah teratur..anak-anak terjaga..makan minum sempurna...

minggu ni..saya rasa sedikit tertekan..ok..saya jarang membawa masalah di pejabat ke rumah.ada pun takat borak2 dgn mr hubby masa perjalanan pulang ke rumah.
jejak saje kaki ke rumah, sume perkara yang menyesakkan di opis akan hilang begitu saje...

bukan lah masalah besar sehingga saya tidak boleh bekerja langsung..
2 minggu ni saya telah menggunakan tenaga badan saya hingga ke tahap paling optimum..sama ada di opis atau di rumah.
balik lewat..kemudian dtg semula ke opis utk menghadiri mesyuarat..
betullah..bukan selalu pun..xpe..xkisah pun kan...
tetapi penatlah kan..kalo setiap kali dipanggil utk mesyuarat sedangkan sepatutnya itu bukan level saya yg patut pergi..tambahan pula perlu menerangkan berulang-ulang perkara yang sama...ianya sungguh menyesakkan kepala otak saya ini...sungguh saya letih dengan 'angin perubahan' yang sedang berlaku ketika ini...
lagi letih kalo dipaksa akur secara halus...ishhh..kalah diktator punya cara...

Nak suarakan ketidak puasan hati??hmm..setakat dengan kawan sekerja je laa...kalo tembak terus pun tak guna..sebab mmg jenis x makan pandangan org..saya penah menyuarakan pendapat..tapi ditolak mentah-mentah....

tak tahula bagaimana nk diteruskan utk bekerja di sini lagi..kalahkah saya dalam menyahut cabaran kerja sekarang? kalahkah saya sekiranya saya lari dari perkara-perkara yang menyesakkan ini..??

5 comments:

RezaNaniDelite said...

wahaa....kak g....sabare......mmg angin perubahan kt opis ittew amat tidak disenangi oleh semua warga kerja....walaupun ada segelintir dua yg mampu mengipas2....hehehe...

Unknown said...

Azie..tarik nafas panjang..salutela korang still leh handle kerja umah n anak2 sdr..

AdanyaKauUntukku said...

azie..ko rajin lagik tak?? kalau ko rasa cam nak carik2 tempat nak bersihkan..mari le ke teratak hamba tuuuuuuuu

zeti said...

wah.. ingatkan zt je rasa camtu.. b'sbr je la kak..

5689 said...

zzzzz2018.8.27
tn pas cher
bottega veneta
golden goose shoes
moncler uk
coach factory outlet
huaraches
ugg boots
canada goose outlet
ugg boots on sale 70% off
pandora