Friday, May 22, 2009

Hai la badan...

saya tidak kisah kalo badan saya letih kalo membuat kerja-kerja rumah seperti:
-cuci bilik air&toilet---sangat suka kerja ini..:)
-masak memasak---ni lg best..
-mop lantai---buat pengetahuan anda..pd setiap sessi mop saya akan mop keseluruhan rumah (erkk tingkat bwh je ye..tingkat atas mr hubby yg setelkan) saya akan mop paling minimum 4 kali..pertama..mop dgn air sabun...kedua dan ketiga..dgn air paip biasa...dan kalo mata saya sakit lg nampak ada sehelai dua rambut..saya akan mop utk kali keempat...
-vacuum rumah---mestila vacuum b4 mop kan..
-lap mengelap--kabinet tv..hatta mesin basuh pun haku lap...
-sidai kain--nak sidai kain pun mesti ada seni tau..hehe
-mesin kain--hah..ni campak je dlm mesin..
-jaga anak-anak--walaupun kadangkala bertukar karektor..namun merekala pengarang jantung saya..

langsung tak tension buat sume tu..ye..tipula kalo badan x letihh...hangin tak naik..kerja-kerja tu pun bukan buat sume serentak sekaligus..
tapi sekurang-kurangnya..saya akan puas hati tgk rumah teratur..anak-anak terjaga..makan minum sempurna...

minggu ni..saya rasa sedikit tertekan..ok..saya jarang membawa masalah di pejabat ke rumah.ada pun takat borak2 dgn mr hubby masa perjalanan pulang ke rumah.
jejak saje kaki ke rumah, sume perkara yang menyesakkan di opis akan hilang begitu saje...

bukan lah masalah besar sehingga saya tidak boleh bekerja langsung..
2 minggu ni saya telah menggunakan tenaga badan saya hingga ke tahap paling optimum..sama ada di opis atau di rumah.
balik lewat..kemudian dtg semula ke opis utk menghadiri mesyuarat..
betullah..bukan selalu pun..xpe..xkisah pun kan...
tetapi penatlah kan..kalo setiap kali dipanggil utk mesyuarat sedangkan sepatutnya itu bukan level saya yg patut pergi..tambahan pula perlu menerangkan berulang-ulang perkara yang sama...ianya sungguh menyesakkan kepala otak saya ini...sungguh saya letih dengan 'angin perubahan' yang sedang berlaku ketika ini...
lagi letih kalo dipaksa akur secara halus...ishhh..kalah diktator punya cara...

Nak suarakan ketidak puasan hati??hmm..setakat dengan kawan sekerja je laa...kalo tembak terus pun tak guna..sebab mmg jenis x makan pandangan org..saya penah menyuarakan pendapat..tapi ditolak mentah-mentah....

tak tahula bagaimana nk diteruskan utk bekerja di sini lagi..kalahkah saya dalam menyahut cabaran kerja sekarang? kalahkah saya sekiranya saya lari dari perkara-perkara yang menyesakkan ini..??

8 comments:

reza-nani said...

wahaa....kak g....sabare......mmg angin perubahan kt opis ittew amat tidak disenangi oleh semua warga kerja....walaupun ada segelintir dua yg mampu mengipas2....hehehe...

iswatie "colours of life" said...

Azie..tarik nafas panjang..salutela korang still leh handle kerja umah n anak2 sdr..

s2m3r said...

azie..ko rajin lagik tak?? kalau ko rasa cam nak carik2 tempat nak bersihkan..mari le ke teratak hamba tuuuuuuuu

zeti said...

wah.. ingatkan zt je rasa camtu.. b'sbr je la kak..

ninest123 said...

chanel handbags, louis vuitton outlet, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, louis vuitton, longchamp outlet, christian louboutin outlet, louis vuitton, louboutin, ugg boots, air max, jordan shoes, oakley sunglasses, replica watches, ray ban sunglasses, kate spade outlet, louboutin pas cher, tory burch outlet, ralph lauren pas cher, louboutin shoes, nike air max, sac longchamp, oakley sunglasses, nike free, tiffany jewelry, tiffany and co, nike roshe run, longchamp, ugg boots, cheap oakley sunglasses, replica watches, longchamp pas cher, ray ban sunglasses, oakley sunglasses, louboutin outlet, nike free, prada handbags, longchamp outlet, nike outlet, burberry, uggs on sale, air jordan pas cher, polo ralph lauren outlet, gucci outlet, prada outlet, louis vuitton outlet, louis vuitton, polo ralph lauren outlet, nike air max, michael kors

ninest123 said...

ugg boots, ralph lauren uk, michael kors, hermes, lacoste pas cher, abercrombie and fitch, mulberry, nike air max, replica handbags, michael kors, sac guess, nike roshe, new balance pas cher, coach outlet, ugg boots, hollister, air force, coach outlet, kate spade handbags, coach purses, vanessa bruno, burberry outlet online, true religion jeans, hollister pas cher, michael kors outlet, north face, nike air max, tn pas cher, michael kors outlet, nike air max, michael kors, michael kors outlet, true religion jeans, michael kors outlet, true religion outlet, nike blazer, michael kors outlet, converse pas cher, lululemon, vans pas cher, oakley pas cher, burberry, hogan, true religion jeans, ray ban uk, north face, timberland, ray ban pas cher, nike free run uk, michael kors

ninest123 said...

bottega veneta, reebok shoes, nike air max, soccer shoes, babyliss, hollister, longchamp, vans shoes, north face outlet, oakley, louboutin, vans, mac cosmetics, nike roshe, insanity workout, gucci, new balance, hollister, wedding dresses, instyler, jimmy choo shoes, hollister, ray ban, converse outlet, nike air max, lululemon, nfl jerseys, beats by dre, valentino shoes, soccer jerseys, ghd, iphone cases, ferragamo shoes, nike huarache, timberland boots, abercrombie and fitch, p90x workout, chi flat iron, herve leger, ralph lauren, celine handbags, giuseppe zanotti, lancel, birkin bag, mcm handbags, nike trainers, asics running shoes, mont blanc, baseball bats, north face outlet

ninest123 said...

links of london, moncler, canada goose, pandora jewelry, hollister, thomas sabo, juicy couture outlet, supra shoes, montre pas cher, canada goose outlet, moncler, canada goose outlet, swarovski crystal, moncler, canada goose, moncler, ugg boots uk, bottes ugg, toms shoes, pandora charms, ugg pas cher, ugg,uggs,uggs canada, louis vuitton, karen millen, canada goose, marc jacobs, replica watches, sac louis vuitton pas cher, louis vuitton, coach outlet, juicy couture outlet, moncler outlet, doudoune canada goose, pandora jewelry, moncler, canada goose uk, wedding dresses, canada goose, swarovski, moncler, ugg,ugg australia,ugg italia, louis vuitton, louis vuitton, moncler, pandora charms